Abstract | U svojem diplomskom radu pod naslovom „REFLEKSIJE – vizualno izvedbena analiza doživljaja izražena video objektom“, usredotočujem se na subjektivna iskustva okoline u kojima sebi i promatraču, vizualnim jezikom, postavljam pitanja koja se kreću između stvarnosti i fikcije. Analiza se fokusira na vizualne elemente, tehnike izvedbe i način komunikacije videa, posebno ističući uporabu boja te igru svjetla i sjene. Naziv rada, „REFLEKSIJE“, seže dublje od samog odbijanja svjetlosti, simbolizirajući duboko promišljanje, introspekciju i razmatranje vlastitih misli, osjećaja i iskustava. Sama analiza usmjerena je na emocionalni i idejni sadržaj izražen putem videa, povezujući unutarnje vodstvo s prethodnim znanjima i iskustvima stečenim kroz nastavu i projektne aktivnosti. Stjecana iskustva kroz različite projekte redovito integriram u vlastite umjetničke radove. Kroz sudjelovanje u izvannastavnom programu Platforma za Eksperiment, imala sam priliku upoznati umjetnika Iztoka Hrgu. Njegovo interdisciplinarno djelovanje u domeni kostimografije, posebice u istraživanju nosivih tehnologija za oblikovanje kostima, potaknulo me na vlastiti umjetnički pothvat. Hrgino dugogodišnje istraživanje i eksperimentiranje koje briše granice između izvođača, lutke, rekvizite, scenografije, svjetla i zvuka, može se jednostavno opisati kao crno odijelo koje obuhvaća cijelo tijelo. Ključan element tog odijela čine ušivene LED lampice koje zahtijevaju programiranje kako bi reagirale na zvuk, pokret ili daljinu. Naš prvi susret rezultirao je nastankom video rada koji bi opisala kao dinamičnu svjetlosnu igru proizašlu iz kombinacije improviziranih pokreta ljudskih figura i eksperimentalnog pristupa snimanju. Daljnja suradnja uključivala je izradu kostima prema mojim mjerama i postavljanje crne sobe unutar prostorija Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci te snimanje izvedbe u kojoj preuzimam ulogu performera. Konačni proizvod predstavlja audiovizualno djelo, koje u galerijskom prostoru definiram kao video instalaciju ili ambijentalnu umjetnost, a u javnom prostoru kao projekciju. U zaključku, ovaj istraživački rad predstavlja spoj unutarnjeg vodstva, umjetničkog izraza i tehnologije, s ciljem proširenja granica između pojedinca i okoline. |